Friday, November 11, 2011

FANS INDONESIA GENTAR kelibat Harimau u23



Ngauman Harimau Muda mula membimbangkan fans fanatik Indonesia. So, x perlulah kita hairan setiap kali ketika player2 kita menyerang pasukan lawan, player2 kita akan di 'boo'. Manakala apabila pasukan kita diserang pasukan lawan, fans Indonesia akan bersorak pula.

Mereka sangat rajin untuk 'boo' kita dan bersorak bagi pihak lawan kita walaupun bukan pasukan negara mereka yang menentang pasukan kita. Ini kerana mereka sudah mula sedar bahawa mereka perlu menyerang player2 kita dari segi psikologi kerana mereka sudah nampak aksi permainan pasukan kita yang semakin hebat.

Mereka berharap dengan cara itu moral player2 kita akan down dan pasukan kita akan tewas. Sudah pasti mereka sebenarnya mahukan pasukan kita akan gagal terlebih dahulu sebelum bertemu pasukan Indonesia pada perlawanan terakhir peringkat group. Dengan itu, pasukan Indonesia tidak akan tertekan untuk bertemu pasukan Malaysia.


p/s: perlawanan yang dinanti-nantikan seluruh warga ASEAN pada 17 Nov nie, Indonesia vs MALAYSIA. Ibarat ulangan AFF Suzuki Cup.

No comments:

Post a Comment