Thursday, November 17, 2011

GARUDA DIMALUKAN DEPAN 90 RIBU BERUK

beruk2 berteriakan

Apa yang atlet2, coach2, pegawai2 dan reporters belum rasa ???


1.LAGU NEGARAKU DI CACI

hati siapa yang tak panas??? setiap kali lagu kebangsaan kita 'NEGARAKU' berkumandang, maka pada waktu itu jugalah penonton2 tuan rumah akan membuat bunyi bising sambil melaungkan kata ejekan 'MALING' terhadap atlet2 negara kita. Sehingga tidak kedengaran lagu kebangsaan kita.

*MALING = PENCURI

2.DI CACI/DI EJEK
di caci/di ejek oleh penonton2 tuan rumah Indonesia setiap kali kita turun beraksi walaupun game yang tak melibatkan aksi tuan rumah. Penonton2 tuan rumah akan memberi sokongan kepada lawan Malaysia kerana mahukan Malaysia tewas dalam apa acara sekalipun.

3.WARTAWAN DIHALAU
insiden yang sangat membakar jiwa kita apabila wartawan2 dari Malaysia dihalang untuk membuat liputan. Sedangkan wartawan2 dari negara lain dibenarkan

4.MAKANAN TERCEMAR
beberapa atlet Malaysia diserang cirit-birit apabila makanan yang disediakan tuan rumah tercemar. Hal ini membuatkan atlet2 kita kurang perform ketika beraksi.


KESOMBONGAN INDONESIA bermula apabila mereka berjaya menewaskan Malaysia dalam acara Sepak Takraw diperingkat separuh akhir. Kekalahan itu jugalah yang telah memadam tradisi Final Sepak Takraw yang setiap kali menemukan antara Malaysia dan Thailand.

Indonesia terus megah apabila berjaya menewaskan Malaysia dalam acara badminton berpasukan. Mereka begitu beria-ia mahukan pingat emas apabila menghantar kesemua bintang Badminton mereka.

Single: Simon Santoso

Double: Mohammad Ahsan dan Bona Septano

Double: Markis Kido dan Hendra Setiawan

Malaysia pula hanya menghantar pemain pelapis negara sebagai pendedahan buat mereka. Malaysia boleh menghantar jaguh dunia seperti Lee Chong Wei, Koo Ken Kiat-Tan Boon Heong, Zakry Latif-Fairuzizzuan Tazary. Malah Malaysia boleh menang mudah jika berbuat demikian tapi Malaysia bersikap profesional apabila hanya menghantar pemain2 muda.

MISI mereka belum selesai, ini kerana bola sepak adalah acara yang paling mendapat tumpuan. Mereka mahukan hatrik. Mereka tersangat mahu menewaskan Malaysia dalam pertembungan terakhir peringkat kumpulan. Pelbagai perang psikologi dilancarkan. Ejekan dan cacian mereka ternyata gagal menjatuhkan moral tumpuan player kita. Kita sebaliknya terus melakar kemenangan dengan menewaskan Thailand dan Kemboja. Ini yang buatkan beruk2 indon terlompat2 seperti cacing kepanasan.

Perlawanan yang dinanti2 rakyat kedua2 negara akhirnya tiba. Lagu 'NEGARAKU' sekali lagi di ejek dengan laungan perkataan 'MALING' oleh 90 ribu beruk2 indon. Inilah lambang rakyat negara mundur. Rakyatnya tiada tamadun walaupun dunia sudah berumur 2011 masihi. Rakyatnya tak pernah bersyukur dengan nikmat rezeki yang mereka dapat dari Malaysia.


Player2 Malaysia yang diasuh dengan sikap hormat terhadap bangsa lain bermain seperti biasa malah maruah negara yang dibawa membuatkan aksi mereka lebih cemerlang. Hasilnya kita memperoleh gol kemenangan pada minit ke 18 menerusi Syahrul Azwari. Gol yang menutup terus suara2 sumbang beruk2 Indon untuk tempoh 90 minit. Mereka akhirnya terus kempunan. KEMPUNAN dihadapan 90 ribu beruk2 mereka.






gol kemenagan Malaysia dari Syahrul Azwari

Kenapa mereka hanya terdiam dalam masa 90 minit???

kerana selepas ini mereka akan berikan pelbagai alasan tahap otak lembu.

contohnya:

1. Mereka hanya pakai pemain2 simpanan
2.Syahrul Azwari keturunannya dari Indonesia juga (walaupun hakikatnya beliau orang kelantan)
3.Gol Malaysia offside

itulah INDON.

walau apa pun alasannya,

apa yang pasti kita sudah tewaskan mereka di gelanggang mereka,

di hadapan 90 ribu beruk2 Indon

27 juta rakyat Malaysia puas !


p/s: Indonesia bisa?? Malaysia Boleh!

No comments:

Post a Comment