Tuesday, November 8, 2011

AKSI LEMAU player kita


APA YANG KITA HARAPKAN
APA YANG KITA JANGKAKAN
SEMUANYA JAUH MELESET

Pasukan yang menjadi sandaran untuk mempertahankan pingat emas ini bukan sedikit pelaburannya. Berlatih di Slovakia selama dua musim. Malah 3 player kita bermain untuk club liga Slovakia. Para pemain juga telah didedahkan dengan perlawanan2 frenly antarabangsa. Selain itu, sebelum bermula Sukan Sea pasukan kita sempat menimba pengalaman apabila menyertai pertandingan jemputan di Vietnam.

Tidak keterlaluan jika kita meletakkan harapan yang tinggi ke atas pasukan ini untuk mempertahan pingat emas. Namun, kita disajikan dengan aksi yang cukup hambar daripada para player negara ketika menentang Singapore pada perlawanan pembukaan petang semalam. Perlawanan yang sepatutnya bukan menjadi masalah untuk kita mencatat kemenangan. Kegagalan barisan serangan menghidu peluang dan kebuntuan barisan tengah mencipta gerakan akhirnya membuatkan kita berputih mata apabila perlawanan berkesudahan seri 0-0.

p/s: Perlawanan tersebut ibarat SARKIS. ANAK SINGA jadi teman bermain ANAK HARIMAU yang diadili oleh ref CACAT MENTAL sambil disaksikan penyokong2 BERUK.

No comments:

Post a Comment